Genbooking af sæsontider (august 2021 - juni 2022).

02.12.2020 Forfatter: Ib Stenvang

Genbooking af sæsontider indendørs og udendørs for 2021/2022 fra mandag den 9. august 2021 – torsdag den 23. juni 2022 på hverdage og i weekend.

Nu er tiden kommet til at få genbooket jeres sæsontider. Det gælder genbooking af klasse- og faglokaler, idrætslokaler, svømmehaller - samt boldbaner og øvrige udendørs idrætsfaciliteter. Sidste frist for dette er fredag den 15. januar 2021.

Hvordan genbooker I jeres sæsontider:
Klik på linket: https://foreningsportalen.aarhuskommune.dk/Default.asp
Log på med jeres brugernavn og password (kontakt formand/kasserer, hvis du ikke har brugernavn/og eller password). Der skelnes mellem store og små bogstaver i brugernavn og password når der logges på.

Klik på feltet Booking og dernæst i kolonnen "sæsonansøgning 2021/2022"

Ønsker om helt nye sæsontider:
Hvis I har ønsker om helt nye sæsontider end dem I har i forvejen, skal I sende en mail til booking@mkb.aarhus.dk senest fredag den 15. januar 2021. Husk at begrunde jeres ønske om nye tider.

Ønsker om tider i skoletiden fra kl. 8 -15 på hverdage:
Ønsker fra folkeoplysende foreninger om tider i skoletiden (hverdage fra 8 -15) sendes til booking@mkb.aarhus.dk - senest fredag den 15. januar 2021. I kan først forvente svar på disse ønsker i juni måned, da vi først skal have afklaret skolernes brug.

Ønsker om booking til stævner / turneringer i weekends:
Hvis folkeoplysende foreninger har nogle konkrete ønsker om booking af idrætshaller mv. til stævner og lignende i weekends i den nye sæson, må I godt sende sådanne ønsker til os senest mandag den 24. maj 2021. Vi har møde med turneringsforbundene i starten af juni måned - så det vil være fint at kende jeres ønsker inden denne fordeling.

Booking af fodboldbaner, atletikanlæg og andre udendørs idrætsgrene:
Græsbanerne kan bookes fra og med den 2. august 2021 til og med sommerferien i 2022. Bemærk, at adgang til omklædningsrum på folkeskolerne inden skolestart den 9. august 2020 skal aftales med den enkelte skole.

Vintergræsbanerne og grusbanerne er i princippet åbne hele året, men bookes typisk i vintermånederne fra 1. november til 31. marts, hvor græsbanerne er lukkede. Det kan være fornuftigt at booke et par ekstra uger i oktober og marts da vejrliget ofte kan medføre at græsbanerne er meget våde og sårbare i ydersæsonen.

Spørgsmål i forhold til udendørsanlæg, herunder boldbaner rettes til Morten Thomsen,
telefon 8940 4854/mail mnat@aarhus.dk
Fodboldbanerne er som udgangspunkt lukkede i skolernes sommerferie. Der kan søges særskilt om tider til Fodboldskoler, stævner mv. i ferieperioden ved mail til mnat@aarhus.dk, senest 1. maj 2021.

Yderligere info;
Når vi er færdige med fordeling af sæson 2021/2022 åbnes op for booking af resttider via portalen. Vi håber at være færdige inden 15. marts 2021.

Sport & Fritid har åbent mandag - fredag fra kl. 8 - 14, hvor I er velkomne til at ringe eller henvende jer personligt. Grundet Covid-19 kan der være særlige forhold omkring fremmøde i Forvaltningen, så kontakt os telefonisk inden evt. fremmøde.

Sport & Fritid holder jule- og nytårslukket i perioden fra torsdag den 24. december og vi træffes igen mandag den 4. januar 2021.

SPORT & FRITID

Kultur og Borgerservice