Søg om godkendelse som folkeoplysende forening

Du er nu ved at foretage oprettelse af en folkeoplysende forening til godkendelse ved Sport & Fritid, Aarhus Kommune.

OBS: Før du går i gang:

• Læs folderen om frivilligt folkeoplysende foreningarbejde her: Folder om Frivilling folkeoplysende foreningsarbejde

• Du skal oprette alle navnene på formand, kasserer og bookingansvarlig samt revisorer, så find navne, adresser, telefonnumre og mailadresser frem.

• Sidst i oprettelsen skal I uploade følgende: Vedtægter, referat fra stiftende generalforsamling, en 3 måneders aktivitetsplan og underskriftark med underskrifter af hele bestyrelsen.

• Send venligst jeres foreløbige vedtægter forbi Sport & Fritid til forhåndsgodkendelse før I vedtager dem på en stiftende generalforsamling, samt en begrundelse for at I søger om at blive godkendt som folkeoplysende forening i Aarhus Kommune. Vedtægterne kan sendes til Ib Stenvang via ibs@aarhus.dk eller Lars-Bo Teilberg Jørgensen via jtla@aarhus.dk

Underskriftarket kan hentes her:

Hent underskriftarket

• Foreningsoplysninger
    Kasserer
    Søge kommunale lokaler
    Booking ansvarlig
    Erklæring om børneattest
    • Alle godkendte foreninger skal en gang årligt bekræfte at kende reglerne vedr. børneattest og at disse overholdes. Foreningen får besked fra Sport & Fritid.*
    Medlemmer
    Foreningens formål