Søg om godkendelse som folkeoplysende forening

Du er nu ved at foretage oprettelse af en folkeoplysende forening til godkendelse ved Sport & Fritid, Aarhus Kommune.

OBS: Før du går i gang:

• Læs folderen om frivilligt folkeoplysende foreningarbejde her: Folder om Frivilling folkeoplysende foreningsarbejde

• Du skal oprette alle navnene på formand, kasserer og bookingansvarlig, så find navne, adresser, telefonnumre og mailadresser frem.

• Sidst i oprettelsen skal I uploade følgende: Vedtægter, referat fra stiftende generalforsamling, en 3 måneders aktivitetsplan og underskriftark med underskrifter af hele bestyrelsen.

• Send venligst jeres forløbige vedtægter forbi Sport & Fritid til en forhåndsdialog før I vedtager dem på en stiftende generalforsamling. Sammen med vedtægterne må I gerne sende en begrundelse for ansøgningen om godkendelse som folkeoplysende forening i Aarhus Kommune. Vedtægterne sendes til Ib Stenvang via ibs@aarhus.dk eller Lars-Bo Teilberg Jørgensen via jtla@aarhus.dk

Underskriftarket kan hentes her:

Hent underskriftarket

Kontakt med Sport & Fritid inden ansøgning om godkendelse
  • Hvilken medarbejder har du talt med om godkendelsen: Marker Handlinger
Foreningsoplysninger
Kasserer
Bookingansvarlig
Erklæring om børneattest
  • Alle godkendte foreninger skal en gang årligt bekræfte at kende reglerne vedr. børneattest og at disse overholdes. Foreningen får besked fra Sport & Fritid.*
Medlemmer
Foreningens formål
Foreningens aktiviteter
  • Aktivitet Børn og unge Voksne Seniorer Handicappede Handlinger
Geografiskområde for faste aktiviteter
  • Hvis aktiviteten foregår samme sted, f.eks. dans hver mandag i gymnastiksalen på Viby Skole, så skal I vælge 8260 Viby J. Har I også faste aktiviteter andre steder, kan I vælge flere af postdistrikterne. Hvis jeres aktiviteter kun foregår en gang i mellem, så skal I ikke vælge postdistrikter.
Hvad er foreningens formål med at søge om at blive godkendt som folkeoplysende forening ?
Kontingentsatser
Dokumentation
  • *
Oplysninger om anvendelse af persondata for dig, som foretager denne oprettelse