IMCC Aarhus

IMCC Aarhus er en forening drevet af frivillige, der alle har samme formål - at forbedre hele verdens sundhed. Vi har i alt over 600 frivillige fordelt på vores undergrupper (aktiviteter). Der er i alt 16 aktiviteter i Aarhus, som alle hører ind under kategorierne: undervisning, udvekslings- og klinikophold, partnerskabsprojekter og samfund og debat.

En kerneværdi i IMCC Aarhus er fællesskabet, hvor alle bliver hørt og alle er velkomne. Vi har et stærkt demokratisk grundlag, og stort set alle ideer og initiativer bliver udviklet perifert fra, hvilket sikrer bæredygtighed i foreningen. På trods af, at vi er en stor lokalforening, er vi i stand til at bibeholde den demokratiske struktur og læring helt ud til hvert enkelt medlem ved at have demokratisk valgte styregrupper i hver af aktiviteterne. De står for den daglige drift af aktivitetsgrupperne og er i samarbejde med lokalbestyrelsen.

Vores aktiviteter fungerer som læringsrum for vores medlemmer, hvor de direkte får mulighed for at forbedre deres færdigheder inden for undervisning, kommunikation, PR, projektledelse, organisation, økonomi mm. Disse emner bliver vores medlemmer både trænet i, når de starter og løbende. Derudover er vi en social forening, og vi sætter stor pris på, at vi kan mødes til uformelle snakke, et hyggeligt spil eller en kop kaffe.

Kontaktperson: Rikke Dyrberg

Tlf.: 40322079

Mail: aarhus.imcc@gmail.com

• Kursus (Børn og unge, Voksne)