Harmoniorkestret TONICA

Harmoniorkestret TONICA er hjemmehørende i Århus. Vi er 45-60 amatørmusikere af begge køn og med en bred aldersfordeling.

Som harmoniorkester er TONICA et rent blæserorkester. Det er og har altid været vort mål at spille god musik af høj kvalitet - musik som både publikum og musikere kan have glæde af. Derfor har vi gennem årene været i stand til at lave nogle gode koncerter med stor publikumssøgning.

Den tilbagevendende nytårskoncert i Musikhuset Århus er en af TONICA’s stolte traditioner, ligesom Wienerkoncerten i Rådhushallen er fast på programmet i festugen.
Vi spiller naturligvis også mange andre koncerter, såsom promenadekoncerter, familie-koncerter, kirkekoncerter m.m.

Det musikalske aspekt vægtes højt i TONICA, men vi lægger også stor vægt på det sociale. En gang om året tager vi på weekendtur, både for at højne den musikalske standard og for at styrke sammenholdet. Hvert andet år er vi på koncertturne i udlandet. Det er med årene blevet til besøg i rigtig mange lande, senest Bulgarien, Schweiz og Ungarn. Alle disse fælles aktiviteter er selvsagt med til at skabe et rigtig godt socialt miljø i TONICA.

TONICA'nere er alsidige og iderige, og spilleglæden er i højsæde. Det er grundlaget for, at der gennem tiderne er dannet flere mindre grupper under TONICA - se mere herom under "Grupper", som findes under punktet "Om TONICA".

Mailadresse: formand@tonica-aarhus.dk

Kontaktperson: Anette Sejr Jensen