Ungdommens Naturvidenskabelige Forening Aarhus

Ungdommens Naturvidenskabelige Forening Aarhus (UNF Aarhus) er en forening bestående af frivillige unge, der arrangerer foredrag, workhops, studieture o.lign. indenfor naturvidenskab og teknik.

Vi er en lokalforening indenfor landsforeningen og fællesskabet Ungdommens Naturvidenskabelige Forening (UNF Danmark). UNF's formål er at fremme interessen for, og kendskabet til, naturvidenskab og teknologi, fortrinsvis blandt unge.

Vi afholder jævnligt foredrag på Institut for Matematik, Aarhus Universitet. Se mere om vores forening og vores aktiviteter på vores hjemmeside: www.unf.dk/aarhus/

I samarbejde med de andre lokalforeninger, og landsforeningen, afholdes der desuden sommerskoler (ScienceCamps) for gymnasieelever hvert år, indenfor naturvidenskabelige og teknologiske emner, bl.a. matematik, fysik, kemi, game development og software development. Information om dette kan findes på www.unf.dk/sciencecamps/.

www.unf.dk/aarhus/

Kontaktperson: UNF Aarhus

Mail: aarhus@unf.dk

• Foredrag (Børn og unge, Voksne)