Drivhuset-børn&unge Vejlby Vest

Foreningens formål er at skabe og drive aktiviteter, der understøtter at børn og unge i Vejlby Vest (0-24 år) kan udvikle sig som vågne, selvstændige mennesker, der er villige til efter bedste evne at påtage sig et medmenneskeligt ansvar i det danske samfund og ude i verden.

Målet er at medvirke til, at børn og unge får et aktivt, sjovt og udfordrende liv, at fremme børns og unges demokratiforståelse og aktive medborgerskab, samt med udgangspunkt i aktiviteter og et forpligtende fællesskab at styrke folkeoplysningen.

De konkrete aktiviteter i foreningen igangsættes med udgangspunkt i børns og unges og deres forældres ønsker og behov og på basis af en demokratisk og inkluderende dialog. Aktiviteterne er således under stadig forandring og tilpasning i forhold til aktuelle ønsker og problemstillinger blandt foreningens børn og unge.

Foreningen har sit udspring i beboerfællesskabet i de almene boliger i Vejlby Vest (ALBOA’s afd. 37) og er en selvstændig foreningen.

Mailadresse: ingervibeke@hotmail.com

Kontaktperson: Inger Vibeke Nielsen