De Grønne Pigespejdere, Hasle-Møllev

De grønne pigespejder, Hasle-Møllevang gruppe holder til i hus og have, Degnebakken 1, 8210 Aarhus V. De grønne pigespejdere har spejdere fra 6-års-alderen. Spejderne er inddelt i mindre enheder, hvor de er delt op i alder i Flok og Trop. Spejderne ledes af et ret ungt lederteam med mange års spejdererfaring bag sig. Desuden er der en bestyrelse med forældrerepræsentanter, der er med til at sætte rammerne for spejderarbejdet.

Spejderne mødes en gang om ugen, hvor de basale spejderfærdigheder - tilpasset pigernes alder - læres gennem spændende, sjove og udfordrende spejderaktiviteter. Møderne holdes i trygge ramme i spejdernes lokaler i spejderhuset, men møderne holdes udenfor det meste af året. Der bydes på endagsarrangementer, hvor spejderne ofte møder andre spejdere i træf eller er på tur i naturen omkring Aarhus. Desuden er der weekendture for spejderne, og om sommeren står den på en lejrtur. Et par gange om året holdes arrangement med deltagelse af forældre, fx juleafslutning og sommerudflugt.

Degnebakken 1

8210 Aarhus V

Mailadresse: spejderhytten@gmail.com

Kontaktperson: Tina Glavind Laursen