De Grønne Pigespejdere, Hasle-Møllev

Hos De grønne pigespejdere i Hasle-Møllevang gruppe skaber vi et miljø, hvor piger fra byen oplever spejderværdier og udeliv, ledet af unge, engagerede spejderledere.
Vi laver udfordrende aktiviteter i naturen for piger. Aktiviteter der får hver enkelt pige til at turde mere, også at lave fejl. Vi tror på, at man lærer af sine fejl, og at det vigtigere at have modet til at turde kaste sig ud i noget nyt end at kunne det hele til perfektion.

De grønne pigespejder i Hasle-Møllevang gruppe, holder til i hus og have på, Degnebakken 1, 8210 Aarhus V. Vi har spejdere fra 6-års-alderen og op efter. Spejderne er inddelt i mindre enheder, hvor de er delt op i alder i Flok og Trop. Vi har en bestyrelse med forældrerepræsentanter, der er med til at sætte rammerne for spejderarbejdet.

Spejderne mødes hver onsdag, hvor de basale spejderfærdigheder og sjov i naturen - tilpasset pigernes alder - læres gennem spændende, sjove og udfordrende spejderaktiviteter. Møderne holdes i trygge ramme i vores egne lokaler i spejderhuset og i egen have - vi er nemlige ude det meste af året. Udover de ugentlige møder, byder vi på endagsarrangementer og weekendturer, hvor spejderne nogen gange møde andre spejdere i naturen omkring Aarhus. Om sommeren står den på en lejrtur. Et par gange om året holdes arrangement med deltagelse af forældre, fx juleafslutning og sommerudflugt.

www.pigespejder.dk/hasle-moellevang

Kontaktperson: Kirstine Knudsen, gruppeleder

Mail: spejderhytten@gmail.com

• Spejderaktiviteter (Børn og unge)