Gå videre til hovedindhold

De Grønne Pigespejdere Mårslet

De grønne pigespejdere i Mårslet samarbejder tæt med KFUM-Spejderne i Mårslet og sammen kalder vi os Mårslets Grønne Spejdere.

Vi er en gruppe med et tæt sammenhold, der mødes i vores spejderhus hver torsdag. Vi holder spejdermøder på følgende tidspunkter:

- Flokken (0.-3. klasse) mødes torsdag kl. 16.30-18.00
- Troppen (4.-9. klasse) mødes torsdag kl. 19.00-20.30
- Rangerpatrulje (16+ år) mødes efter aftale

Derudover har vi en god ledergruppe med ledere i forskellige aldre og med forskelligt erfaringsniveau, som giver et godt og bredt funderet spejderarbejde. Vi går især ud fra modellerne med, at "børn leder børn" og "learning by doing". Det betyder, at både unge og gamle planlægger og afholder aktiviteter, tager ansvar og dette med fokus på, at man bedst lærer ved at gøre, hvor vi selvfølgelig hjælper og støtter hinanden.

Hos os er fællesskabet såvel som spejderarbejdet centralt. Vi kan lide at mødes og udfordre os selv med nye aktiviteter, der til tider rykker grænser, såsom træklatring, pionering, kort og kompas, koder, dilemmaspil, hike, natløb og meget andet. Samtidig holder vi også af at hygge os sammen og nyde hinandens selskab eksempelvis med sange og mad rundt om bålet, fjollede løb og lege, spejderkollektiv i spejderhuset og brætspil for blot at nævne nogle af de aktiviteter, vi begiver os ud i. Det bedste er, når udfordringerne, hyggen, det sjove og det lærerige kan kombineres på vores spejderweekender og årlige sommerlejr.

Udover vores eget spejderarbejde med møder, weekender og lejre, så kommer vi også af sted på kurser og løb med andre spejdere rundt omkring i Danmark, når vi har mulighed for. Alt dette er med til at opretholde spejdergejsten og videreudvikle Mårslet Grønne Spejdere med nye idéer og spejderenergi.

Vi har altid plads til flere og byder gerne nye spejdere velkomne i vores gode gruppe. Skriv til en af lederne for at høre nærmere (se vores hjemmeside for kontaktoplysninger).

Har du lyst til at vide mere, kan du besøge vores hjemmeside eller få et lille indblik i, hvad vi laver sammen på vores Facebook-side www.facebook.com/MaarsletsGroenneSpejdere/.

Obstrupvej 6

8320 Mårslet

Mailadresse: vip.gruppeleder@gmail.com

Kontaktperson: Line Vedel Sterndorf