DDS 1. Tranbjerg

Vi er 80 spejdere i alderen 6 til 70 år, som mødes i vores afdelinger, men også til møder, ture og arrangementer på tværs af afdelingerne og tit er vi også samlet hele gruppen.

Fælles for os alle er at vi elsker friluftsliv og derfor er meget udenfor. For os er der ikke noget der hedder dårligt vejr, men alene dårlig påklædning. Vores grund er rammen om mange spændende aktiviteter, men vi tager også gerne væk fra hytten og ud i naturen i og omkring Tranbjerg.

Nogle af de fælles aktiviteter som vi alle ser frem til er gruppeturene i september og februar, Sct. Georgsfesten i april og projekt- og adventureugerne.

Gruppen har udviklet sig meget siden starten i 1972, hvor det var en pigegruppe under Det Danske Pigespejderkorps og først i 1994 fik drengene lov til at være med. Det betyder at vi i dag er både drenge og piger i alle afdelinger og det præger selvfølgelig vores aktiviteter. 1. Tranbjerg Gruppe blev startet i 1972 på Rundhøjskolen. Gruppen flyttede herfra til kælderen på Tranbjerg Skole og derfra til Skovgården, hvor vi havde lokaler i knap 20 år. I dag holder vi til i vores egen hytte som blev bygget i 1998.

Se mere om os på www.1tranbjerg.dk

Skovgårdsvænget 97G

8310 Tranbjerg

Mailadresse: gruppeleder@1tranbjerg.dk