AGF Hercules Sport

Hercules og Afrodite Sport er et idrætstilbud for overvægtige og inaktive børn/unge i Århus Kommune. Formålet med tilbuddet er at skabe glæde omkring idræt gennem leg og bevægelse. Vi vil gerne vise børn og unge, at det kan og skal være sjovt at bevæge sig. Dette gøres samtidigt i et fællesskab med andre børn, som heller ikke har oplevet denne glæde endnu. Vi har tre hold: Et for 6-8 årige, et for 8-10 årige, samt et for 10-15 årige. Se vores hjemmeside www.agf-herculesogafrodite.dk for nærmere oplysninger, som fx træningsdage.

Vi kan tilbyde træning af kvalificerede instruktører. Instruktørerne udvælges i samarbejde med undervisere på byens relevante uddannelsesretninger. Dette betyder at alle instruktører vil have både en idrætsfaglig og en pædagogisk viden. De kommer som oftest fra Institut for Idræt eller VIA University College (idræts, lærer-, pædagoger- og fysioterapeut studerende).

Hercules og Afrodite Sport er en afdeling under AGF. Værdierne i en idrætsforening er blandt andet det unikke fællesskab. Stifter af Hercules og Afrodite Sport, Thomas Ahrentz, beskriver det således:
"Grundkernen er egentlig den, at vi er en idrætsforening, og at vi møder jer med åbne arme og byder jer velkommen til et fællesskab, som er et fællesskab bygget op omkring idræt og bevægelse."

I Hercules og Afrodite Sport har vi, udover vores foreningsværdier, et ønske om at være et alternativ til lige netop den foreningsidræt, vi kender. Hercules og Afrodite Sport kan derfor ses som et godt tilbud i sig selv eller et springbræt til at komme i gang med at dyrke en udvalgt idrætsgren i en forening.

Mere information:

CVR: 41845015

www.agf-herculesogafrodite.dk

Kontaktperson: Thomas Ahrentz

Tlf.: 30 11 69 75

Mail: herculesogafrodite@gmail.com

Faste aktiviteter:

• Leg og idræt (Børn og unge)

Børn og unge = Aldersgruppen 0-17 år

Voksne = Aldersgruppen 18-59 år

Seniorer = Aldersgruppen 60+

Handicappede = Hvis handicappede kan deltage i jeres aktiviteter.

Tilskudsregnskaber

Se foreningens tilskudsregnskab her

• Tilskudsregnskab 2022.pdf 09-03-2023 09:28 Åbn
  • Tilskudsregnskab 2021.pdf 21-03-2022 14:34 Åbn