Elev Gymnastikforening

EGF - Elev Gymnastik Forening.

Foreningen har gennem mange år tilbudt gymnastik for hele sognets beboere.

Pogrammet har gerne bestået af en blanding af motionsgymnastik, styrketræning, aerobic, smidighedstræning, afspændingsøvelser og brug af redskaber og meget andet. Det har altid fundet sted i gymnastiksalen på Elev Skole.

Der har gennem rigtig mange år været et damehold og et herrehold og det har i langt de fleste år fundet sted på tirsdag aftener. Der har gerne været omkring ca. 40 deltagere i alt pr. sæson, som strækker sig fra begyndelsen af september til april.

Oprindelig opstod ideen om at oprette muligheden for afholdelse af gymnastik lokalt på Elev Skole og blev som sådan iværksat af 2 til 3 personer.

I første omgang skete det som en undergruppe under Elev Borgerforening, som søgte om lokale tilladelse på skolen og AOF var dem der fandt instruktører, men midt 80-erne overtog lokale beboere hele driften af holdene.

Efterhånden blev det de lokale personer der stod for driften af holdene og i 2002 fik foreningen sine egne vedtægter.

Kontakt                              egf@sbilde.dk

Kontaktperson: Jens Chr. Damsgaard

Tlf.: 86231920 / 42506250

Mail: cjcd@mail.tele.dk