AAK, Styrkeløft & Vægtløftning

Aarhus Athlet Klub er en styrkeløft klub og vægtløfter klub i Århus. Styrkeløft og vægtløfter klubben blev stiftet i 1896 og har igennem tiden rummet en række forskellige sportsgrene herunder brydning, tovtrækning, boksning og ”løft af tunge genstande”. Sidstnævnte har med tiden udviklet sig til de to formelle sportsgrene vægtløftning og styrkeløft, som i dag er klubbens eneste fokus. Klubben har haft placering flere steder i Aarhus, men lige nu ligger den i Gellerup.

Vores medlemmer i styrkeløft og vægtløftning i klubben træner side om side, og vi bruger meget af det samme udstyr. Der er fokus på kvalitetsudstyr i klubben som ER Equipment og Eleiko udstyr, så klubbens medlemmer kan bruge det samme udstyr, som er til stede til stævner.

Aarhus Athlet Klub er en frivillig forening i Aarhus, som udelukkende kører rundt pga. frivilligt arbejde fra klubbens medlemmer. Vi søger konstant at skabe rammerne for en klub, hvor man kan forbedre sig sportsligt, men også hvor der er plads til et socialt fællesskab. Vi adskiller os herved fra et ordinært fitnesscenter, og forventer derfor også af vores medlemmer. Nemlig at de aktivt indgår i det sociale fællesskab, hvor man mødes omkring træningen, men også aktiviteterne i klubben som den daglige drift og større begivenheder. Dette er fx. rengøring, sociale arrangementer, stævneafholdelse osv.

www.aak-styrke.dk

Kontaktperson: Sara Ellegaard Andreasen

Mail: bestyrelse@aak-styrke.dk

• Styrkeløft (Børn og unge, Voksne, Seniorer)