Norsminde Kajakklub

Norsminde Kajakklub holder til i de røde bygninger vest for slusen på nordsiden af Norsminde Fjord. Her ligger vores klubhus med omklædning og toilet og vores to bådhuse.
Klubben blev stiftet den 5. oktober 1998 på initiativ af kajakroere fra Beder og Malling.
I dag er vi godt 180 medlemmer, der råder over cirka 30 klubkajakker og derudover har plads til en række private kajakker.
Området ved Norsminde byder på alsidigt ro vand. Man kan vælge at ro ind i fjorden, at ro sydpå mod Hou, eller at ro nordpå langs Marselisskovens mange stejle skrænter, der giver god læ, når vinden er i vest.

Fællesroning:
I ro-sæsonen er der fællesroning for klubbens medlemmer Onsdag aften - tidspunktet varierer henover sæsonnen.

Ro-sæsonen begynder ved standerhejsning den første lørdag i april og varer til standerstrygning den sidste lørdag i oktober. Har man licens der er godkendt til vinter roning kan man også ro udenfor sæsonen.

Medlemmer med licens har egen adgang til klubben og kan frit ro i kajakkerne svarende til den erhvervede licens.

www.norsmindekajakklub.dk

Kontaktperson: Bent Mylund

Tlf.: / 61797285

Mail: nkk.bentmylund@gmail.com