Undervandsbiologisk Miljøgruppe BIODYK

Fokus opgave:

Altid tilbyde de gode oplevelser og sundt kammeratskab

Mission:

Blive ved med at være det naturlige valg af dykkerklub i Aarhus området

Vision:

Medlemstilgangen, øget sikkerhed og facilitere tværfaglige samarbejde

BioDyks historie

1975: Dykkerklubben Undervandsbiologisk Miljøgruppe, BioDyk – blev oprettet af biologistuderende ved Aarhus Universitet. Det første klublokale var et rum på Naturhistorisk Museum.

1988: BioDyk flytter til Sølystgade og senere til et kælderrum ved Steen Billes Torv på Trøjborg.

1993: BioDyk flytter til Fortevej 103, Risskov og afsluttede udvidelsen af klubhuset, som vi stadigvæk bruger idag!

Se Biodyk på Street view og kortet: Her

¨BioDyks Kerneværdier

BioDyk er der en åben beslutningsgang. Dette udmønter sig i  at alle vores bestyrelsesmøder er åbne, hvor alle medlemmer er velkommen og kan deltage i diskussioner, på lige fod med bestyrelsen. Det er også en regel i bestyrelsesarbejdet, at der skal opnå enighed om de emner, der er til debat.

BioDyk har en åben holdning til klubarbejdet. Det er pålagt det enkelte medlem at tage del i ansvaret for klubbens fysiske rammer og det sociale fællesskab på et ulønnet basis . Vores dykkere Instruktørerne  er lønnet. Klubbens fundament er til enhver tid et resultat af dette.

Faciliteter

BioDyk ligger diskret placeret ved forstaden Risskov cirka 4 km nord for Aarhus centrum, i lyse og venlige lokaler op til Bellevue Strandpark (fransk “smuk udsigt”) med direkte adgang til hele Aarhus Bugten.

Se Biodyk på Street view og kortet: her

BioDyk råder over følgende faciliteter:’

• Sort rib båd til 4-6  personer med 40 hk motor med trailer og manuelt spil
  • Rød rib båd til 8-10 personer med 125 hk motor med trailer og elektronisk spil