Skårupgård Sportsrideklub

Velkommen til Skaarupgaard Sportsrideklub på Skaarupgaard Gods ved Todbjerg nord for Lystrup/Århus

Rideklubben er for alle der elsker heste og ponyer, men vores fokusområde er rideskolen for børn og unge.

Rideskolen tilbyder holdridning 5-6 dage om ugen og er for alle aldersgrupper, så selv de mindste kan være med.

Rideskolen tilbyder ikke handikapridning, men når det er sagt, så ved vi godt at samvær med heste og ponyer for børn og unge med udfordringer kan gøre en kæmpe forskel for den enkeltes trivsel. Derfor har vi masser af børn med udfordringer, men vi spørger ikke til jeres situation, det er helt op til jer selv om vi skal kende jeres situation, men kontakt os endelig ved spørgsmål. Specielle hensyn kan være svære at opfylde når der er tale om holdridning, men vi er altid åbne for dialog så hold dig ikke tilbage ved spørgsmål, vi underviser på alle niveauer, så det er trygt og sikkert såvel for eleven som for forældrene.

Vi holder masser af ridelejre uden overnatning, masser af ridestævner og arrangementer som alle aldersgrupper kan være med til.

Rideklubben bor på smukke Skaarupgaard Gods som stiller nogen fantastiske rammer til rådighed for os. Vores faciliteter rummer masser af albuerum såsom oplyst ridehal 20x60m med fiberbund, stor udendørs oplyst ridebane med AWT bund som er nyanlagt i 2019, opvarmet rytterstue med mulighed for hygge og køb af sodavand med mere.

Herudover råder Godset over en mindre ridehal til træning og opvarmning, egen skov med ridestier, sandridebaner og sandfolde som må benyttes i det omfang at Godset ikke selv skal bruge det.

Godset tilbyder opstaldning til heste og ponyer i forskellige løsninger, dette er ikke en del af rideklubbens virke, men det er et krav at opstaldere er medlem af klubben for at benytte vores faciliteter.

Til de mere rutinerede ryttere med egen hest eller pony tilbyder vi eneundervisning ved berider eller underviser. Dette foregår på udvalgte dage og koordineres i vores facebookgruppe ssrk-skaarupgaard sportsrideklub. Husk det er et krav at være medlem af klubben for at benytte denne undervisningsform.

Sikkerhed er vigtigt når man færdes sammen med levende dyr, derfor er rideklubber underlagt Dansk Ride Forbunds regler. Det betyder at man skal bære hjelm og sikkerhedsvest som elev i rideskolen eller når man færdes i stald eller ridehal i øvrigt. Hjelm og vest kan man som elev i rideskolen låne sig til ind til man er i gang, og der er normalt masser af brugt udstyr tilgængeligt imellem medlemmerne, det er bare og spørge. Vi vægter sikkerheden meget højt hos os, hvorfor vi løbende afholder sikkerhedskursus/horsemanship kurser hvor man lærer at omgås heste/ponyer sikkert, kurserne er for såvel elever som forældre.

Tak for din tid, vi håber at Skaarupgaard Sportsrideklub lyder indbydende for dig og dine børn, og glæder os til at høre fra dig.

Skaarupgaard Sportsrideklub

www.ssrk-rideklub.dk