Orienteringsklubben PAN

Vi byder i OK Pan på en lang række aktiviteter til alle aldre og alle niveauer - der er helt sikkert også noget for dig.
Familie på vej 7-1OK Pan indbyder bl.a. til utallige orienteringsaktiviteter i skovene omkring Aarhus, hvor man kan få lov til at opleve naturen på tætteste hold.

Også skove og terræner andre steder i landet - og udlandet - bliver besøgt på klubture og til konkurrencer.

Klubben er stiftet i 1946 og er landets ældste "rene" orienteringsklub. Vi holder til i vores klubhus, Silistria, der ligger smukt i Marselisborgskovene lidt syd for Ballehage og dyreparken. Det er herfra, at en stor del af vores aktiviteter foregår.

Nedenfor er de ugentlige arrangementer oplistet sammen med lidt relevant information for nye medlemmer:

• Børnetræning (hver mandag): For børn fra 5 til 9 år foregår træningen med masser leg i skoven omkring vores klubhus. Der er både lege med orienteringsløb og andre lege. Der er flere trænere tilknyttet hver gang for at kunne hjælpe og tage imod alle børnene.
  • Ungdomstræning (hver mandag): For børn mellem 10 og 20 er ungdomstræningen stedet er tage hen. Her løber vi i skoven tæt på vores klubhus. Der er ikke lige så meget leg som hos de mindre, men det er stadig lige så sjovt, da træningen varetages af et par idéfulde unge omkring de 20 år.
  • Klubtræning (tirsdag og torsdag): Træning rettet mod hele klubben - både unge og ældre. Træningen består om tirsdagen af orienteringsløb, mens torsdagenes træninger er forskellige former for løbetræning.
  • Træningsløb (lørdag): Almindelt orienteringsløb i skovene i og omkring Aarhus. Der er forskellige banelængder og sværhedsgrader. Ingen instruktion direkte til nye, men løbene arrangeres af et klubmedlem, som er klar til at tage imod dig.
  • Styrketræning (mandag aften): Cirkeltræning på Holme skole med en blanding af stabilitets- og styrketræning. Mest for unge og voksne.

www.okpan.dk

Kontaktperson: Thomas Hornbæk

Mail: pan@orientering.dk

• Orienteringsløb (Børn og unge, Voksne, Seniorer)