Harlev IK Hovedafdeling

Harlev Idrætsklub giver dig masser af muligheder for at dyrke motion.
Vi har tilbud til alle aldersgrupper og således kan hele familien få dyrket motion lokalt.

Løb & Motion
Harlev Løb og Motion har eksisteret siden 2011. Vi har 4 hold man kan løbe på. Vi har niveauer der passer til alle – lige fra dem der aldrig har løbet til mere hardcore løbere. I vores forløb, der typisk strækker sig over 12-14 uger, har vi ud over løb, events med motion på andre måder og foredrag. Vi er en social løbeklub og tager f.eks. ud til løb sammen, afholder en årlig sommerfest og meget, meget mere.

Tennis
Harlev Tennis tilbyder træning til alle aldersgrupper. Vi har medlemmer i alderen fra 8 til 92 år. Vi har tilbud og aktiviteter til alle, som har lyst til at spille tennis på et hyggeligt anlæg i en afslappet atmosfære.

Gymnastik
Dans eller Spring? Styrke eller Pilates? Puls eller Yoga? Floorball eller leg? Redskabsbaner eller håndredskaber? Dreng eller pige? Mand eller kvinde? Voksen eller barn? Senior eller baby? Mor eller far? Fysisk aktivitet
og bevægelse, koreografi og musik, leg, motorik, sjov og sved på panden – træning for alle! Ugentlige træninger, og tilbud om familiedag i Springcenteret og forårsopvisning. HIK gymnastik er for alle.

Håndbold
HIK Håndbold er en klub hvor der er plads til alle. Både dem som bare vil hygge sig med lidt bold, samt dem som gerne vil mere. Vi tror på gode oplevelser i håndboldklubben og tager gerne til stævner med holdene. Vi er til opstartsstævner, julestævner og afsluttende stævner samt til strandhåndbold.

Badminton
I Harlev Badminton lægger vi vægt på begreberne lyst, glæde, vilje, ansvar og fællesskab. Lyst og vilje skal der til for at blive bedre til at spille badminton. Jo bedre spillet bliver, des større glæde oplever man. Selv om badminton i sin enkleste form er en singlesport, mener vi, at den sjoveste oplevelse fås i fælleskabet med andre spillere. I fællesskabet har alle et ansvar for at få noget ud af træningen. I Harlev badminton kan man deltage uafhængigt af alder og niveau.

Fodbold
Harlev IK fodbold tilbyder fodbold på alle alderstrin og for begge køn under DBU Jylland og DBU. Vi har fokus på breddefodbold, så der er plads til alle uanset niveau. Klubben lægger stor vægt på det sociale også blandt forældre. Vi ønsker, at klubben skal være et rart sted at komme. Piger og drenge kan starte til fodbold fra 5-6 års alderen. Den eneste forudsætning er, at de elsker at lege med en bold.

Svømning
Vi er en svømmeklub med mange forskellige muligheder for at boltre sig i vandet. Vi har medlemmer fra 3 år til 100 år. Vi tilbyder holdundervisning til både børn, voksne og familie. Der er mulighed for fri svømning/leg to gange om ugen til Offentlig Svømning. Blandt vores tilbud finder du Plaskehold, Begyndersvømning, Letøvet, Øvet samt Talent/Konkurrence og sidst men ikke mindst Aqua-fitness.

Basketball
Hvis man kan lide at lege med en bold, skal man komme og spille basketball i Harlev Basket. Her gør vi alt for, at træningen er sjov, samtidig med at den er lærerig. I Harlev Basket har vi en god ungdomsafdeling med dygtige trænere. Udenfor banen forsøger vi hele tiden, at styrke det fællesskab, der ifølge os er så vigtigt, når man dyrker sport.

Krolf
Krolf er en af de nyere tiltag i HIK. Der trænes hver onsdag i Byparken (se tider på harlev-ik.dk) Alle er velkommen til at komme og prøve denne kræfter med denne blanding af krocket og golf i en højere enhed.

Se mere på www.harlev-ik.dk

Kontaktperson: Egon Leegaard Jørgensen