Gå videre til hovedindhold

IF Lyseng Svømning

IF Lyseng Svømning er hjemhørende i hjertet af Højbjerg, en svømmeklub der har eksisteret siden 1970.K lubben har gennem årene skabt generationer af særdeles gode svømmere. Vi har i dag 1300-1400 medlemmer fordelt på forskellige hold. Vores ca. 25 instruktører og trænere gør hver dag en stor indsats for at undervisningen bliver både effektiv og sjov.
Svømmeskolen arbejder med hold for børn i alderen 5-16 år, samt en voksenafdeling bestående af motionssvømning, vandgymnastik og voksenundervisning. Desuden har klubben en synkroafdeling, hvor der er rig mulighed for at prøve kræfter med vandets egenskaber.
Lysengs konkurrence afdeling består af 5 hold, herunder 2 talent hold, som alle træner flere gange om ugen og deltager i stævner hen over året. For at opnår passende træningssparring og muligheder for holdkapper til stævner er vi en del af Aarhus Swim.
Lørdag og søndag formiddag er der familiesvømning.
IF Lyseng Svømning foregår undervisningen hovedsagligt i Lyseng Svømmebad, men der er også enkelte hold, som benytter svømmehallen på Søndervangsskolen. Lyseng Svømmebad har 3 bassinerer: udsprings-, 25m og børnebassin.

Lysengvej 4

8270 Højbjerg

Mailadresse: medlemmer@lyseng-svoemning.dk

Kontaktperson: Morten Lindholm