Gå videre til hovedindhold

Århus Kunstakademi

Århus kunstakademi er et sted, hvor den enkelte – studerende, kursist, underviser, samarbejdspartner eller ven af huset – til enhver tid mødes af en meningsfyldt og udviklende oplevelse med kunsten, dens udøvere, historie eller håndværk.

Dette møde lader sig gøre på baggrund af vores høje faglige niveau og vedholdende ambition om samfundsmæssig og kunstnerisk relevans, men fungerer også på det personlige og dannelsesmæssigt relevante plan, uanset ærinde på akademiet.

Århus Kunstakademi har, siden det blev grundlagt, spillet en vigtig rolle for uddannelsen af kunstnere og kunsthåndværkere, og akademiet er en aktiv deltager i det aarhusianske kulturliv og er med til at styrke byens kulturelle vækstlag, hvilket bidrager til et kreativt, åbent og inspirerende studiemiljø.

Vores fundament bygger på mere end 50 års erfaring i at undervise både nybegyndere og mere erfarne kunstudøvere i alle aldre.

Vestergade 29

8000 Aarhus C