Teologi for Lægfolk

Teologi for Lægfolk blev oprettet i 1968 med det formål at give tilbud om teologisk voksenundervisning på et højt fagligt niveau. Undervisningen er for alle interesserede og varetages af en lærerstab med stor faglig kompetence.

Der undervises på Teologi for Lægfolk i de centrale teologiske fagområder, og undervisningen former sig som en indføring i teologiske, kirkelige, kulturelle og samfundsmæssige emner, således at undervisningen til stadighed konfronteres med den aktuelle virkelighed.

Kurset er økumenisk og altså åbent for alle. Det forhold, at der er kursister og lærere fra andre kirkesamfund end Folkekirken, giver undervisningen og dialogen mellem kursister og lærere og mellem kursisterne indbyrdes en spændende og frugtbar dimension.

Der er ingen optagelsesbetingelser for at blive kursist på Teologi for Lægfolk, og der afholdes ingen eksaminer. Et vist kendskab til og navnlig engagement i de emneområder, der undervises i, er dog et værdifuldt udgangspunkt for et godt udbytte af kurset.

www.teologi-for-laegfolk.dk

Kontaktperson: Jeanette Nielsen