Amatørteateret Stavtrupscenen

Vi er et teater, der spiller alt; fra historiske stykker, musicals til folkekomedier, lige fra egen produktion, Ludvig Holberg, Agathe Christie, m.m..
Vores medlemmer ligger aldersmæssig fra 20erne op til 70erne.

Stavtrupscenen arbejder ud fra krav om kvalitet på alle niveauer.

Der er mange andre opgaver som skal løses, for at et teaterstykke kan vises på scenen.
Derfor søger vi løbende medlemmer, der har lyst til at arbejde med:

• Sceneteknik – Handymand/kvinde som kan save, skrue, male, finde på løsninger, m.m. så publikummet har en flot scene at se på. Man behøver ingen håndværksuddannelse, men vi vil gerne have nogen med en håndværksuddannelse.
  • Lys-/ lydtekniker – som kan i samarbejde med instruktøren sætte scenelys med effekter, lave lydfiler til stykkerne, vedligeholde udstyret og programmere vores lysprogram til forestillingen.
  • PR – lave brochurer, opslag på sociale medier, videoer og meget gerne pressemeddelelser. (Meget gerne nogen med viden om området)
  • Sufflør – hjælpe skuespillerne med replikker under forestillingerne.
  • Regi – finde historisk korrekte møbler, vaser, gardiner, etc. til scenen. (Her er viden om kulturhistorie vigtigt)
  • Skuespillere – gerne med erfaring.

Som medlem deltager man derfor også i de aktiviteter, der ligger udenfor selve scenen.
Vi hjælper alle med servering, under forestillingerne – og vi hjælper hinanden med at holde teatret rent.

Vi er en social forening, der prioriterer fællesskabet.
Derfor mødes vi også for at gå i teatret sammen - eller holder brætspilsaftener.

Forestillinger:
På scenen spiller vi forestillinger (10 spilledage) 2 gange om året: forår og efterår.

I samarbejde med Aarhus Kommune har vi desuden:

• Børneteater om sommeren, hvor teateret turnerer rundt i kommunen.
  • Forår/ efterår turnerer vi til kommunens Lokalcenter og spiller et stykke tilrettelagt for denne målgruppe

Vi bruger skiftende skuespillere, så alle får mulighed for at være med.

Har du lyst til at se, om vores forening er noget for dig?
Så kan du kontakte os på: stavtrupscenen@gmail.com

Vores hjemmeside: www.stavtrupscenen.dk

www.stavtrupscenen.dk

Kontaktperson: Holger Timmann