Kor 72

Kor72 er en landsdækkende sammenslutning af amatørkor og enkeltmedlemmer. Landsorganisationens overordnede formål er at arbejde for fremme af amatørkorsang i Danmark og kerneydelsen er Korstævner.

Kor72 har stor stævneaktivitet i hele landet med både klassisk og rytmisk repertoire. Instruktørerne er altid på et højt professionelt niveau fra både ind- og udland. Alle korstævnerne er udviklet i organisationens bestyrelse og tilrettelægges under hensyntagen til vigtigheden af både tradition og fornyelse, med diversitet i form/genre, repertoire, målgrupper og aldersgrupper. Inspirationsviften til det enkelte kors daglige arbejde er dermed stor, både for korister og deres korledere, og de musikalske aktiviteter sigter altid efter et kvalitativt højt indhold, med hensynstagen til såvel bredden som eliten, for at sikre, at alle får musikalske udfordringer.

Kor72 er med sine pt. ca. 9.500 medlemmer landets største kororganisation for voksne amatørkor.

www.kor72.dk

Kontaktperson: Hanne Nielsen