KFUM og KFUK i Distrikt Aarhus

KFUM og KFUK er en kirkelig børne- og ungdomsbevægelse, der tilbyder børn og unge aktiviteter lokalt, lejre og festivaler over hele landet og et globalt fællesskab gennem YMCA og YWCA. I alt har KFUM og KFUK cirka 9.000 medlemmer i Danmark, heraf 1.500 frivillige ledere fordelt på ca. 130 foreninger i hele landet.

KFUM og KFUK i Distrikt Aarhus har fire lokalforeninger tilknyttet: Frederiksbjerg, Gellerup og Midtbyen og Fairbar. De tre førstnævnte er traditionelle foreninger, der har forskellige tilbud til børn, unge og voksne. Fairbar er KFUM og KFUKs non-profit Café i hjertet af Aarhus. Her kan du nyde en god kop kaffe, eller en af Caféens mange specialøl. Fairbar danner også ramme om en lang række gratis kulturelle arrangementer. Der er koncerter, pub-quiz, højskolesangaftener, foredrag med mere.

​Derudover er Børnehøjskolen og Local2Local to vigtige projekter under KFUM og KFUK i Distrikt Aarhus, som bringer henholdsvis højskoletanken og verden til Aarhus.

På Aarhus Børnehøjskole, som åbnede dørene i april 2018, kan børn mellem 6 og 13 år møde højskoletanken på en højskole, hvor de kan øve sig i at være nysgerrige på sig selv, på hinanden og på livet. Det er et levende hus med kreative kurser og læringsaktiviteter fordelt over hele ugen, året rundt.

​Local2Local Aarhus-Lutsk-Lviv er et samarbejdsprojekt mellem KFUM og KFUK i Distrikt Aarhus og to lokale YMCA-foreninger i Ukraine.

Det kan du læse meget mere om de fire lokalforeninger, Børnehøjskolen og Local2Local på foreningernes hjemmesider:

Frederiksbjerg: https://frederiksbjerg.kfum-kfuk.dk/
Gellerup: https://gellerup.kfum-kfuk.dk/
Aarhus Midtby: https://aarhusmidtby.kfum-kfuk.dk/
Fairbar: https://fairbar.kfum-kfuk.dk/
​Børnehøjskolen: https://børnehøjskole.dk
​Local2Local: https://aarhus.kfum-kfuk.dk/aktiviteter/l2l/

Mere information:

CVR: 41830328

www.aarhus.kfum-kfuk.dk

Kontaktperson: Søren Damsgaard

Tlf.: 60214409

Mail: admin.aarhus@kfum-kfuk.dk

Faste aktiviteter:

Børn og unge = Aldersgruppen 0-17 år

Voksne = Aldersgruppen 18-59 år

Seniorer = Aldersgruppen 60+

Handicappede = Hvis handicappede kan deltage i jeres aktiviteter.

Tilskudsregnskaber

Se foreningens tilskudsregnskab her

• Tilskudsregnskab 2020.pdf 05-03-2021 08:01 Åbn
  • Tilskudsregnskab KFUM og KFUK i Distrikt Aarhus.pdf 19-03-2020 00:00 Åbn