Aarhus Tigers Cheerleaders

Cheerleading er en selvstændig sportsgren og en seriøs konkurrencesport, som samler piger og drenge, store som små. Der er plads til alle på et cheerleadinghold, som har lyst og mod på at udvikle sig sportsligt og kammeratligt. Foruden det sportslige, betyder sammenholdet utrolig meget for netop denne sportsgren, da tillid og respekt for hinanden er en selvfølge, når man løfter og kaster med hinanden.

Cheerleading består af springgymnastik, løft, kast og pyramider, det vi i fagsprog kalder tumbling, stunts, basket tosses og pyramider. Til konkurrencer bliver man udelukkende bedømt på sin teknik, sværhedsgrad og udførsel inden for disse områder og derfor ikke, som mange tror, dans. Cheerleading minder meget mere om springgymnastik og akrobatik end dans.

Om Aarhus Tigers Cheerleaders

Aarhus Tigers Cheerleaders blev oprettet i 2002 og er i dag en af Danmarks største cheerleading-klubber.

Vi tilbyder cheerleading på alle niveauer og aldre. Vi prioriterer vi sammenholdet og et godt fællesskab på de enkelte hold og på tværs af holdene højt. Det tror vi på er vigtigt for en god og attraktiv klub. Det skal være sjovt og inspirerende at dyrke sin fritidsinteresse.

Det er vigtigt for os, at vi har gode trænere, der kan udvikle vores hold og vores udøvere fra det niveau, som de har. Vi prioriterer, at vores trænere har de nødvendige redskaber til at lave en god og spændende træning og at sikre en god kommunikation og samarbejde med forældre.

Klubben deltager ved alle større indenlandske og flere udenlandske stævner. Alle vores hold har opnået flotte resultater til både DM og EM.

Vi er meget stolte over, at vi siden 2011 har haft udøvere på de danske landshold.

Vores aktiviteter

Vi tilbyder hold fra 6 år og opefter, og vi har hold, der passer til både piger og drenge, begyndere samt øvede i alle aldersgrupper. Vi tilbyder træning både på Viby Skole i Viby og Strandskolen i Risskov. Vi har altid plads til nye medlemmer!

Har du lyst til at gå til cheerleading og blive en del af vores Tigers familie og få venskaber for livet? Så gå ind på vores hjemmeside og find det hold der passer til netop dig.

Følg os på de sociale medier og få et indblik i, hvad det vil sige at være en del af klubben.

Hjemmeside: www.tigerscheer.dk

Facebook: www.facebook.com/aarhustigerscheerleaders

Youtube: www.youtube.com/aarhustigerscheerleaders

Instagram: @tigerscheer_dk